Vytvořte si svůj vlastní program konference označením hvězdičky vpravo nahoře. Program si pak budete moci uložit do kalendáře, stáhnout či vytisknout. A POZOR! Vstup do Sport Alive Podcast Room bude umožněn jen předplatitelům podcastu Sport Alive.
Fotbalový klub Venezia FC prochází jedním z nejzajímavějších a nejodvážnějších repositioningů v nedávné fotbalové historii. Klub spojil svou identitu s Benátkami a jeho dědictvím, které staví na reputací ve vztahu k umění, architektuře a inovacím. Prezentace nových dresů Benátek, ne nepodobná představení módní kolekce, získala ohlas v celém fotbalovém světě. Změny však nebyly jen povrchní a dotkly se také fungování samotné organizace a její organizační struktury. Gianluca Santaniello, který má v klubu na starosti jeho byznysovou složku, popíše na konferenci praktické aspekty takové cesty z pohledu menšího italského klubu a samozřejmě také výsledky, které to přineslo.
TATO PREZENTACE JE V ANGLIČTINĚ.
Ženský fotbal je globálně nejvíce rostoucím sportem, který láme marketingové i byznysové rekordy s každou svou velkou akcí. Co stojí za tímto růstem a co mají udělat fotbalové svazy a kluby, aby tohoto boomu využily? Bettina Baer má rozsáhlé zkušenosti s konzultační prací pro velké evropské organizace a díky tomu představí na konferenci reálné příklady a recepty, které jsou inspirativní pro jakékoliv organizace, nejen ty fotbalové. Její projekty jsou vždy postaveny na důsledné práci s daty, proto se můžeme těšit na unikátní analytická data z trhu.
TATO PREZENTACE JE V ANGLIČTINĚ.
Nedostatečná veřejná podpora sportu mu nedává jinou možnost než získat peníze z komerčních zdrojů. To však po sportovních organizacích vyžaduje úplně jiné přemýšlení. Co to znamená? Jaké jsou vlastně potřeby byznysu? A jaké nejčastější chyby dělají ti, kteří se snaží získat komerční peníze? Mimořádná diskuze tří velmi zajímavých lidí z různých stran sportovního byznysu.
Státní financování sportu je věčné téma, které rozděluje jak veřejnost, tak i politiky. Pozice sportu je ale jednoznačná - veřejných peněz jde do sportu méně než je třeba. Proč je ale důležitá veřejná podpora sportu na úrovni města a na úrovni státu? Jak by prostředky měly být rozdělovány? Je to možné dělat efektivně? Budeme mít zcela nový zákon o sportu? Jsou země, kterými se můžeme inspirovat? A v čem se musí posunout samotný sport? Velmi zajímavá diskuze lidí, kteří jsou na klíčových pozicích ovlivňující český sport.
Další polarizující téma, které přináší diskuzi o roli žen v českém sportu a obecně budoucnosti ženského sportu. Je ženský hlas v českém sportu dostatečný? Proč se českému sportu vyplatí zapojovat více žen? A jsou pro investice do ženského sportu ekonomické důvody? V tomto panelu se sejdou tři bývalé reprezentantky v různých sportech, které dnes po kariéře pomáhají v různých rolích zkvalitňovat český sport.
Co dělá z RunCzech jednu z nejinovativnějších firem v běžeckém světě? To si ukážeme na příkladu projektu Battle of the Teams. RunCzech se rozhodli vnést do individuálního sportu týmovost a soutěživost, vytvořit zajímavý marketingový produkt, který propojuje běžce, diváky, media, partnery a zahrnuje i charitativní cíle. Výsledkem je Battle of the Teams, který se RunCzech rozhodl uvést navzdory pandemii v době, kdy se rušily prakticky všechny akce a proto se první ročník uskutečnil ve formátu pouze pro elitní atlety. Projekt zaznamenal velký úspěch a rozšířil se v dalších letech na všechny běžce, kteří nyní mohou přispět k vítězství svého týmu. Projekt přilákal pozornost televizních stanic, stal se platformou pro prezentaci partnerů a trvalou součástí serie RunCzech. Na konferenci se dozvíte, jak projekt konkrétně funguje, jaké jsou tajemství úspěchu a jak se individuální sport zatraktivnil pro samotné běžce, partnery, media i diváky.
Esport je téma, které rozděluje. Tradiční sport má často tendenci jej přehlížet. Může ale esport nabídnout něco inspirativního? Jak esport pracuje s fanoušky, novými diváky a návštěvníky eventů? V čem je to stejné jako u tradičních sportů a v čem naopak využívá lépe příležitosti dnešní doby? I o tom promluví ve své prezentaci předseda České asociace esportu a člověk, který se u esportu v Česku pohybuje od jeho samých počátků.
Média jsou nedílnou součástí sportovního ekosystému. Jejich role se však mění - dochází k velké fragmentaci a s rozvojem digitálu významně posilují nová média postavených na individuálních tvůrcích. Co to znamená pro sport? Jaké rady mají média pro sportovní organizace? Má se sport v něčem přizpůsobit? Navážeme na loňskou diskuzi šéfů velkých sportovních médií a tentokrát si na pódium pozveme mix zástupců televize, rozhlasu a printu – každý z nich tak nabídne trochu jiný pohled na současnou situaci a odhad budoucího vývoje.
Velká část největších českých sportovních úspěchů je spojena s individuálními sporty. Jak lze dnes marketingově a obchodně rozvíjet sportovce? Jak těžké je najít partnery pro české sportovce? Co tito partneři dnes od sportovců očekávají? A jak moc jsou v dnešní digitální době důležitá masová média a PR? V tomto panelu se sejdou zástupci tří zkušení profesionálové, kteří mají dlouholetou praxi s prací s nejlepšími českými sportovci.
Hokejová Sparta má už 6 let nejvyšší návštěvnost v extralize. A není to náhoda. HCS je inspirativní v jasně definovaném a komunikovaném brandu a současně totální orientaci na zábavu v hale. Jejich „SHOWTIME“ může konkurovat tomu z NHL. Přidejte k tomu ikonické projekty jako Sparta vzdává hold a máte recept na komerčně úspěšnou značku. Jak se Spartě daří komunikovat brand a doručovat brand experience? A kde je v tom místo pro komerční partnery? V této prezentaci vystoupí současně člen představenstva a marketingový ředitel klubu.
Pokles pohybu, nárůst obezity u české mládeže a její upadající tělesná zdatnost mohou mít dalekosáhlé důsledky nejen pro sport, ale i národní zdravotnictví a státní rozpočet. A nezapomínejme, že méně sportujících dětí znamená i méně dospělých fanoušků. Sport jako ekosystém je v nebezpečí. Jaké jsou dnes vlastně bariéry sportování dětí? A jak docílit toho, aby byl sport a pohyb opět přirozenou součástí života dětí? Jak ukázat dětem cestu ke sportu? Velké téma přinese na pódium zajímavé panelisty, včetně šéfa globálního marketingu MOV, a současně také spoustu alarmujících dat.
Klasická média již nejsou jediným kanálem k oslovování sportovních fanoušků. Internet a sociální sítě umožňují schopným tvůrcům sportovního obsahu oslovovat fanoušky napřímo. Bomby k tyči a EisKing patří k těm nejúspěšnějším. Dva zkušení televizáci se spojili s parťáky a každý v jiném sportu rozvíjejí a především úspěšně monetizují své komunity, které přesáhli formát podcastu. Jaký je jejich byznys model? Jaká jsou úskalí jejich tvorby? A mohou se do toho pustit i sportovní organizace?
Umělá inteligence. Slovní spojení, které kolem sebe v posledních měsících slyšíme téměř neustále. Zdá se, že tu s námi bude už navždy a bude ovlivňovat naše životy stále více. Začíná se intenzivně prosazovat i ve sportovním byznysu. Kdo bude schopen využít jejich možností, získá obrovskou konkurenční výhodu. Jak jste daleko ve vašem svazu, klubu, firmě, agentuře? Fameplay Vás překvapí, jak rychle dokázali využít možností AI v praktických situacích, které řešíme téměř všichni. Prezentace, o které se bude po letošním Sport Alive mluvit.
Udržitelnost je termín, kolem kterého panuje u nás spousta nepochopení. Je to přitom jednou z cest, jak získat komerční peníze, protože je to téma, které stále více akcentují komerční partneři. V posledních letech se však v zahraničí i v Česku objevují sportovní organizace, jenž stále začínají systematicky pracovat s udržitelností a zapracovávat ji do svých organizací a soutěží. Jaké jsou jejich zkušenosti? Jak začít s cestou udržitelnosti ve sportu? Prezentace zástupce sportovní federace, která se na tuto cestu dala, a konzultantky z velké poradenské společnosti, která se udržitelnosti věnuje.
Patří k nejúspěšnějším českým sportovcům. Karel Poborský má stříbro a bronz z Eura a jeden z nejslavnějších gólů české historie. Barbora Strýcová byla v semifinále Wimbledonu ve dvouhře a dvakrát jej vyhrála ve čtyřhře, ve které byla i světovou jedničkou. Karel Poborský v nové kariéře dokonce kandidoval na šéfa fotbalové asociace. Barbora Strýcová je naopak ve sportovním důchodu teprve několik týdnů. Co jim dal život a čas strávený v zahraničí? Co by poradili českému sportu? Jak je sport připravil na kariéru po kariéře?
Marketing F1 je často skloňovaný v souvislosti s ikonickým seriálem Drive To Survive. Jaké byly jeho skutečné efekty? Jak je vůbec nastaven marketing stáje F1? V čem má stáj autonomii a kde začíná role samotné F1? Jak velká část marketingu F1 a jednotlivých stájí je B2B a jak velký prostor je pro B2C aktivity? O tom všem a dalších aspektech marketingu F1 se budeme bavit v exkluzivním rozhovoru s marketingovým a komunikačním ředitelem Scuderia AlphaTauri Fabianem Wrabetzem.
Klimatická změna negativně ovlivňuje sportovce a sportovní akce na celém světě. Co přinese budoucnost? Lyžování bez sněhu, zaplavená fotbalová hřiště a přehřátá sportoviště? Jak klima ovlivňuje sportovní dění a výkony sportovců? Globální hráči vyzývají snížit emise skleníkových plynů na nulu. Jak se bude o nulu závodit ve sportu? Optikou ředitelky jedné z největších firemních nadací v republice se dozvíte, proč začalo české sázkové jedničce dávat smysl investovat do boje proti klimatickým změnám a jak mění fotbalová hřiště.
V období mezi sezónami se sportovní kluby snaží zaujmout fanoušky nejrůznějšími způsoby. V extraligovém Litvínově nabídli svým příznivcům již dvě sezóny po sobě jako největší letní tahák exhibiční utkání za účasti hvězdných jmen. A dvakrát vyprodali stadion. Jaká úskalí skýtá organizace takových exhibicí? Jak připravit působivý program a na co si dát pozor? A jak takovou událost využít v marketingové komunikaci klubu?
Zbrusu nový stadion je nejen významná obchodní příležitost, ale i šance, jak udělat velký marketingový restart. FC Hradec Králové si k tomu pozval externí agenturu 2Score, se kterou na začátku zmapoval fanouškovské preferenci ve městě a okolí. Jakou si stanovili strategii? Jak chtějí oslovit fanoušky ve městě, kde doposud dominoval hokej? A proč je důležité reinvestovat marketingové příjmy zpět do marketingu? Śéf agentury ve stále ještě živé prezentaci i o tom, jaká může být role agentury a jak to nastavit, aby to celé fungovalo?
Žádný jiný český klub nebudí v poslední době takovou pozornost svou zvýšenou aktivitou na poli marketingu. Projekt stíhá projekt a Teplice se aktuálně těší největší průměrné návštěvnosti za posledních 23 let. Jaká je za tím celková vize? Jaké jsou limity práce marketingového týmu, který má méně než 2 pracovní úvazky? A jak se třeba dělá a komunikuje nová vizuální identita v době, kdy klub jde od porážky k porážce? Jaké to mělo byznysové efekty? Velké teplické změny pohledem jejich autora a člověka, který působí v klubu již 16 let.
Je třeba na komunikační příležitost čekat, nebo si ji kdokoliv může vytvořit sám, třeba i divizní fotbalový klub? Fenomén českého Twitteru a dozajista nejzábavnější case study letošní konference. Proč se FC Rokycany rozhodly vloni spustit komunikaci na Twitteru? Jaká byla strategie? Jak náročná byla produkce? A jaké reálné přínosy to pro klub mělo? O tom všem promluví autor celého projektu, který je shodou okolností komentátor NHL.
Jsme velmi rádi, že se následující organizace, spojením s konferencí Sport Alive, rozhodly podpořit sdílení zkušeností a know-how v českém sportu. Děkujeme!